ביטוח סיעודי קופת חולים

כל מה שחשוב לדעת על ביטוח סיעודי במסגרת קופת חולים

אלו שינויים התחוללו בתחום ביטוח הסיעודי בשנים האחרונות? מה המשמעות של העברת ביטוח הסיעודי אל קופות החולים? איך מתבצע ביטוח סיעודי של קופת חולים, כמה משלמים ומה מקבלים? כל התשובות בכתבה שלפניכם.

ביטוח סיעודי קופת חולים

מדוע עלתה החשיבות של ביטוח סיעודי בקופת חולים?

עד לפני מספר שנים פעלו במקביל שני מסלולים של ביטוח סיעודי: ביטוח סיעודי פרטי שכל אדם היה יכול לרכוש ישירות מחברת הביטוח, ופוליסה קבוצתית של ביטוח סיעודי במסגרת קופת חולים. החל משנת 2019 חדלו חברות הביטוח לשווק את הביטוח הפרטי, כך שלמעשה האופציה היחידה כיום היא רכישת ביטוח סיעודי של קופת חולים. לביטוח זה יש חשיבות אדירה, כיוון שכאשר אדם מגיע למצב סיעודי הוא נזקק לעזרה שוטפת ויומיומית, שעלותה יכולה להגיע לאלפי שקלים בחודש! לא לחינם כ-4.6 מיליון אזרחים מבוטחים בביטוח סיעוד של אחת מקופות החולים.

ביטוח סיעודי קופת חולים –מאיזה גיל ניתן להצטרף?

לרוב כשאנחנו חושבים על ביטוח סיעודי, זה מתקשר בתודעתנו לגיל השלישי. אך חשוב לזכור שמצב סיעודי עלול להתרחש בכל גיל! מבחינת קופות החולים, אין מגבלת גיל לביטוח הסיעוד. נכון שמצב סיעודי נפוץ בעיקר בגילאים מבוגרים, אך היות והוא יכול להיות רלוונטי גם בגילאים צעירים יותר, ניתן להצטרף לביטוח סיעוד בקופת חולים בכל גיל. לא רק שהדבר אפשרי אלא אף מומלץ, כי ככל שהגיל צעיר יותר כך הפרמיה נמוכה יותר: ביטוח סיעודי של קופת חולים מגיל 0-17 הינו ללא תשלום חודשי כלל, מגיל 18-45 הוא בפרמיה חודשית מדורגת המגיעה עד עשרות שקלים בודדים בלבד, ורק מגיל 46 מתחילה הפרמיה לעבור את רף 100 השקלים. בכל מקרה, מדובר בסכום זניח ביחס לתמורה ולשקט הנפשי שהוא מקנה.

האם ביטוח סיעודי בקופת חולים מחליף את ביטוח הסיעודי הפרטי?

במידה ואדם רכש פוליסה פרטית לפני 2019 והוא ממשיך לשלם אותה, הרי שהיא ממשיכה להיות בתוקף, לצד ביטוח הסיעודי של קופת החולים, אם ישנו. כאשר אדם הופך סיעודי הוא מקבל קצבת סיעוד משני המקורות במקביל – הן מביטוח הסיעודי הפרטי והן מביטוח סיעודי של קופת חולים. לכן, אם יש ברשותכם ביטוח סיעודי פרטי – אל תבטלו אותו! לגבי מבוטחים חדשים, כאמור, הדרך היחידה לרכוש ביטוח סיעודי היא באמצעות קופת חולים.

כיצד ניתן להצטרף לביטוח סיעודי של קופת חולים? האם זה משנה באיזו קופה אני?

ביטוח סיעודי בקופת חולים איננו אוטומטי אלא מחייב הצטרפות ותשלום חודשי, בנוסף לתשלומים האחרים לקופה כמו דמי חבר וביטוח משלים. לכל אחת מקופות החולים יש הסכם ביטוח סיעודי  עם אחת מחברות הביטוח המרכזיות. מבחינת תנאי הזכאות, גובה הקצבה ותקופת התשלום שלה, התנאים אחידים בכל הקופות ותלויים בגיל ההצטרפות של המבוטח. ההבדל היחיד שיכול להיות הוא בגובה דמי הביטוח החודשיים, וגם הוא אינו בסכומים משמעותיים. אם עברתם קופת חולים – ניתן להעביר את ביטוח הסיעודי לקופת החולים החדשה.

ביטוח סיעודי קופת חולים

השינויים שחלו בביטוח סיעודי של קופות החולים החל מ-1.1.2024

לקראת סוף שנת 2023 חלו שינויים בהסכמים של חברות הביטוח עם קופות החולים. במסגרת זו חלק מהקופות החליפו את חברת הביטוח המנהלת עבורן את ביטוח הסיעודי, ובנוסף הוכנסו מספר שינויים המהווים הרעה מסויימת בתנאי הפוליסה, ונכנסו לתוקף החל מראשית 2024. עדיין, כאמור, מדובר על רשת ביטחון משמעותית לאדם הסיעודי, בסך אלפי שקלים לחודש, שממש לא כדאי לוותר עליה!
לאחר ההסכמים החדשים, החברות המספקות ביטוח סיעוד לקופות החולים הן אלה:
ביטוח סיעודי של קופת חולים כללית מתבצע באמצעות חברת 'הראל'.
ביטוח סיעודי של קופת חולים מכבי, מאוחדת ולאומית מתבצע באמצעות חברת 'מנורה מבטחים'.

לבדיקת זכאות חינם - השאירו פרטים:

מגן - נלחמים בשבילך

חברת "מגן מומחים" בעלת ניסיון עשיר וידע מקצועי במימוש זכויות סיעודיות והגשת תביעות סיעוד אל מול חברות הביטוח הפרטיות. מעוניינים להגיש תביעה למימוש הביטוח הסיעודי?
צרו איתנו קשר ...

צור קשר
לבדיקת זכאות ללא עלות
השאירו פרטים:
תוכן עניינים:

מידע מקצועי

פרסומים אחרונים

נגישות

לבדיקת זכאות לקבלת קצבת סיעוד

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם האפשרי