מהי תביעת סיעוד וכיצד יש להתנהל בנושא מול חברת הביטוח "מנורה"?
תביעת סיעוד היא בקשה לקבלת כספי סיוע מחברת ביטוח, בעקבות מצב סיעודי. מצב סיעודי הוא מצב רפואי המחייב את המבוטח לקבל טיפול סיעודי מתמשך, כגון סיוע ברחצה, אכילה, לבוש, ניידות, או שירותי גריאטריה.
מהי ההגדרה של אדם סיעודי?
אדם סיעודי הוא אדם שאיבד לפחות שני תפקודים בחיי היומיום, כגון:- יכולת לבצע פעולות בסיסיות כמו רחצה, אכילה, לבוש וניידות
- יכולת להבין ולנהל את ענייניו הכספיים
- יכולת לקבל החלטות לגבי טיפולו הרפואי
מהי פוליסת ביטוח סיעודי פרטי/של קופת החולים?
פוליסת ביטוח סיעודי היא פוליסה המעניקה למבוטח תשלום חודשי או חד-פעמי, במקרה שיגיע למצב סיעודי. פוליסות ביטוח סיעודי יכולות להיות פרטיות או של קופת חולים.איך קובעים מי זכאי לקצבה/גמלת סיעוד?
הזכאות לקצבת סיעוד נקבעת על ידי חברת הביטוח, בהתאם לתנאי הפוליסה. בדרך כלל, חברת הביטוח תבדוק אם המבוטח עומד בקריטריונים הבאים:- גיל המבוטח
- מצב רפואי
- חומרת המצב הסיעודי
- משך המצב הסיעודי
מהו התהליך להגשת תביעה לסיעוד מול חברת "מנורה"?
כדי להגיש תביעה לסיעוד, יש למלא טופס תביעה ולהגיש אותו לחברת הביטוח. לטופס התביעה יש לצרף את המסמכים הבאים:- אישור מרופא על המצב הסיעודי
- אישור על גיל המבוטח
- אישור על משך המצב הסיעודי
- כל מסמך אחר שעשוי להיות רלוונטי
- טופס תביעה
- ויתור על סודיות רפואית חתום על ידי המבוטח בלבד.
- צילום מסמכים רפואיים
- צילום תעודת זהות כולל ספח.
- צילום המחאה מבוטלת / אסמכתא מהבנק בנוגע לפרטי חשבון בנק המבוטח.
- במידה ומונה אפוטרופוס או קיים ייפויי כוח נוטריוני יש לצרפו.