מיכל אש: “כשזכויות רפואיות נפגשות עם המציאות – אני כאן כדי לסייע”

כיצד נראית הדרך אל קצבה סיעודית כשיש מישהי כמו מיכל אש לצידך? הכירו את המשנה למנכ”ל מגן מומחים – שמלווה כל שנה אלפי ישראלים במאבקם מול המערכות, ונחושה להחזיר לכל אחד את מה שמגיע לו. עד השקל האחרון.

מיכל אש משנה למנכ"ל חברת מגן מומחים

מגיע לכם לחיות בכבוד – לא להתחנן עליו

כבר מהרגע הראשון בשיחה עם מיכל אש – ברור שלא מדובר בעוד “מנהלת מקצועית”. מיכל רואה בכל לקוח לא “תיק” אלא אדם. עם סיפור חיים, אתגרים, ומאבק. היא מכירה מקרוב את התחושות שמלוות את מרבית הפונים: בלבול, תסכול, וחוסר אונים מול מנגנונים ביורוקרטיים גדולים וקרים.

“רבים כלל לא מודעים לזכויות שמגיעות להם. לפעמים זו סבתא אחרי אירוע מוחי, לפעמים אדם עם כאבי גב שמושבת מעבודה, ולעיתים אם לילד עם צרכים מיוחדים – שפשוט לא יודעת מאיפה להתחיל.”

עם ניסיון של אלפי תיקים, אש יודעת מתי לדבר בגובה העיניים – ומתי להיות תקיפה מול הממסד. מבחינתה, כבוד האדם הוא נקודת מוצא – לא יעד. “המערכת צריכה לשרת את האזרח – לא להפוך אותו לקבצן של עצמו”, היא אומרת.

לכן, כל תיק שמגיע למגן מומחים עובר תהליך מלא: החל מבדיקת התאמה לקריטריונים של החברה לטיפול דרך בניית התיק והכנה לוועדות – ועד לרגע שבו הכסף באמת נכנס לחשבון. עבור אש, זכויות רפואיות הן לא הטבה – אלא חלק מהחיים. והדרך אליהן דורשת שילוב בין חמלה, דיוק והיכרות עם כל סעיף וסעיף.

איפה המערכת נופלת – ואיך מגן מומחים משיבה את השליטה ללקוח?

הביורוקרטיה הרפואית בישראל – סבוכה, מתישה, ולעיתים חסרת אנושיות. טפסים, הוראות סותרות, דרישות לא ברורות ומענה איטי – אלה רק חלק מהקשיים שמובילים מבוטחים לייאוש מוחלט.

אש, שראתה מאות תביעות נדחות על סעיפים טכניים, מדגישה: “זה לא שאנשים לא זכאים – הם פשוט לא יודעים לדבר את השפה הביטוחית. אנחנו יודעים.”

כאן נכנסת לפעולה המחלקה המקצועית של מגן מומחים:

  • סידור והשלמת מסמכים רפואיים בהתאם לדרישות
  • צירוף חוות דעת מרופא מומחה במידת הצורך, והכוונה לקריטריונים לקבלת הזכאות
  • הכנה מנטלית ופרקטית לוועדות
  • מעקב שוטף גם כשאין תשובות

המטרה: להפוך את הסיפור האישי של הלקוח לתיק סדור, ברור, מגובה באבחנות – כזה שמקבל את ההתייחסות הראויה. במקום לקוח מול מסך – יש צוות עתיר ניסיון שיעשה כל שביכולתו לנצח את המערכת.

רגעים של ניצחון: “הטלפונים שאני הכי אוהבת הם אלה שמתחילים בבכי של הקלה”

עבור מיכל אש, הרגעים המשמעותיים באמת – הם לא החתימות, אלא שיחת הטלפון שבה מישהו מבין: “הצלחתי.”

“היו לקוחות על סף קריסה: אם חד־הורית, קשישה במצב סיעודי, גבר שאיבד את כושר העבודה. הם ניסו לבדם ונכשלו… – עד שהגיעו אלינו.”

היא מספרת על חולה סוכרת, שנדחה על ידי המוסד לביטוח לאומי. “הגשנו ערעור בצירוף חוות דעת רפואית מסודרת, הוא עמד מול הוועדה – ובסוף הוא קיבל קצבה מלאה ותשלום רטרואקטיבי של אלפי שקלים. אבל מה שריגש אותי זה שהוא אמר: ‘החזרת לי את ההרגשה שמישהו רואה אותי.'”

אש מדגישה: “אני לא פה בשביל מספרים. אני פה בשביל האנשים.”

“אני לא נותנת ללקוחות שלי לוותר – כי המדינה לא עושה להם טובה”

משפט שמיכל אש, המשנה למנכ”ל מגן מומחים, חוזרת עליו לא פעם, ומסביר את כל המהות שלה. “אנחנו לא מגיעים בגישה התקפית, אלא אנחנו מציגים עובדות שאי אפשר להתווכח איתן. ולכן החשיבות הגדולה של הבנייה נכונה של התיק בצירוף חוות דעת רפואית.”

במגן מומחים לא מוותרים. אם יש סיכוי – נערך ערעור, מובאת חוות דעת רפואית נוספת..

המסר שלה חד: אל תתייאשו. ואל תעשו את זה לבד. יש מי שיעשה את זה טוב יותר.

למה דווקא מגן מומחים?

מעבר למקצועיות, לניסיון ולפריסה הארצית – מה שמבדל את מגן מומחים הוא קודם כול האנושיות.
כל לקוח שמגיע לחברה זוכה למנהלת תיק אישית, לסיוע רציף – ולתמיכה גם ברגעים הקשים באמת.
“אנחנו לא מוקד שירות. אנחנו גוף עם לב, עם נשמה ועם מחויבות אמיתית,” אומרת מיכל אש.

החברה מטפלת מדי חודש במאות תיקים בקצבאות סיעוד מול חברות הביטוח וכל תיק זוכה לאותה תשומת לב.

המודל של מגן מומחים – “לא זכיתם – לא שילמתם” – מעניק ללקוחות ביטחון אמיתי. עם אחוז הצלחה של כ־75%, מערך שטח פעיל בכל רחבי הארץ, ושם טוב שעובר מפה לאוזן – החברה מוכיחה פעם אחר פעם: הגישה האנושית מנצחת גם מול המערכות הקשוחות ביותר.

מיכל מסכמת בפשטות: “אל תעשו את זה לבד. זה פשוט לא הוגן.”

לפני שהיא מסיימת, היא מבקשת להעביר מסר אחרון:
“אם יש ספק – תבדקו. לא עולה כלום לברר, אבל לוויתור יש מחיר יקר”

עבורה זו שליחות. שליחות לתת לאנשים את מה שמגיע להם – את הקצבה לה הם זכאים.
“הרבה ישראלים מיואשים מהביורוקרטיה. הם לא מאמינים שאפשר אחרת. אבל אפשר. אנחנו כאן כדי להושיט יד – וללכת איתם עד הסוף.”

לסיוע בקבלת הכספים למימוש זכויות רפואיות חינם - השאירו פרטים:

נגישות

לסיוע בקבלת הכספים למימוש זכויות רפואיות

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם האפשרי

רגע לפני שאתם יוצאים...

לסיוע בקבלת הכספים ללא עלות מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם